torsdag 29 september 2016

HÖSTBAD!

Hejsan!
Ledig dag från jobbet och jag hade planerat in lite aktiviteter tillsammans med killarna.
Men va f.....n, spöregn då jag drar upp rullgardinen. 
Jaha, då får vi ändra våra planer. Rädd för vatten är vi inte men att plocka bär i regn är inte något som jag föredrar.

Vi tog det lugn på fm, och jag passade på att slappa framför TVn  ;) 
Tro det eller ej SOLEN tittade fram, lite senare. Det har blåst ganska kraftigt så regnet följde nog med i höstvindarna.
In med killarna i bilen och vi stack iväg mot nya äventyr!
HÖSTBAD.
 
Ja, inte jag då, och inte Neddus heller (mer än tassarna) men Nemas. 

Neddus håller sig på kanten han

Sälen Nemas :)



Neddus & Nemas




Så mysigt vi hade där på stranden, och ingen annan syntes till.

Och idag har jag plockat havtorn för första gången.

Nyttobär!


Dom ska ju innehålla massa nyttigheter, skoj att hitta sådana.
Nu ligger 7dl rensat och klart i frysen.
Blir nog en sväng ut nästa vecka oxå för att titta om bär finns kvar på buskarna.
 
 Och så vill killarna busa i sanden och ev bada igen.

 
Kram från Oss// Babbsan, Neddus & Nemas  





Inga kommentarer: