tisdag 20 augusti 2013

Wheatensök

Hejsan!
Jag tror att Tiden lyssnade på mig om att gå snabbt :)
Valparna hemma i Norge på kennel Cara Chroi växer och frodas. Lill förser mig med foton och det är så kul att jag kan följa dom via datorn.
Här ett foto på guldklimparna 1v.


Dom är så mörka och fina i sina masker. Och alla ska så småningom växa i sina fina ljusa silkiga vetelockar.
Jag bara längtar så, att få krama om min egen lilla tilltänkta i denna kull.


Neddus & Jag har varit på äventyr helgen som var. Som jag skrev i tidigare inlägg så hade vi turen att få plats i gänget Wheatensök. Och då fredagen kom så var det dax.
Vi hade oxå tur att få samåka med Britt -Marie & Flisan upp till Hudiksvall. Husse i huset körde Oss till Gävle-Bro, och där stod Brittan & Flisan och väntade på Oss.
Allt var så himla bra från början till slut på denna helg. Brittan och jag hade så himla kul i bilfärden både tur och retur.  Det var som vi var stöpta i samma skrot och korn skål :)

Så kom vi då fram till Hudik, och till mötesplatsen efter en vägbeskrivning som vi fått från Christina.
Inte lätt att hitta i "stora" Hudik om två yrpannor sitter i samma bil.Vi samlades nästan hela gänget (Anneli saknas här, kom senare till stugan) för att käka lite mat innan vi skulle fortsätta till stugan.


Härliga Wheatensök

Mätta och belåtna drog vi oss till skogs och till vårt blivande hem över helgen.



Underbart lugnt och mysigt ställe.I denna stuga hyste vi in oss 7 förare och 8 wheatens.
Lördag morgon och vi packade ryggorna och åkte till skogs för att prova på person sök.
Nu var inte de andra i gruppen gröngölingar som Neddus & Mej, men Christina J. visade hur det hela skulle gå till.
I början spårade Neddus med nosen i backen men vi fick väl till något godkänt skick iaf. Och nosen var uppe i luften :)

Här söker vi efter ingången

Sedan fikade vi och myste en stund i solen. Efter regn kommer solsken.............. men denna dag var det tvärt om. Efter solsken kommer regn.............

Fika i solen



Jädrans vad himlen öppnade sig, Och vi blev dyblöta.

Neddus har hittat figgen Anneli J
Min nya fina (17dagar) mobil passade på att balla ur i denna stund :(  Hoppas nu att det inte är fukt som kom in via fickan i ösregnet. Nu är den iaf på rep så jag får vänta och se.
 Trötta men jätte nöjda hundar/förare återvände vi till stugan för lite kvällsmys innan det var dags att släcka lampan. 
Söndag upp med tuppen, käka frukost, städa och packa ur stugan.


Neddus & Flisan väntar på avfärd

Nu skulle vi få prova på att göra sök på ett gammalt industriområde. Det gillade Neddus skarpt. Först koppelsök efter en person som hoppat i en låda.och sedan fick hundarna i tur och ordning söka av ett område fritt, utan koppel.Tre olika figgar låg gömda och alla hundarna fixade det galant. Kul att få se, att Neddus tordes ta för sig i denna nya miljö för oss. Inga problem med att gå på skramlande plåt o dyl.
Han fattade denna uppgift mycket bra, kanske för att han blivit introducerad på människa igår. Kul var det !!!!!

Hela gänget Wheatensök
Tack Christina J. för att du gjorde denna helg för detta gäng. Och jag lovar att jag vill vara med nästa år och då kommer min anmälan först :)

Varför först? Jo för denna helg var jag nästan alltid sist. Spela ingen roll vad jag skulle göra så hamnade jag sist. Speciellt i toakön :)  :)  Kram till er Alla.

Nu ska vi ladda för nya aktiviteter. På torsdag blir det inoff agilitytävling på hemma plan Gävle BK.
Och till helgen kör vi två hopplopp på Hofors BK.
Igår var jag till Ortopeden på ett återbesök med mitt kära vä knä. Där fick jag en kortisonspruta som kändes jäkligt skönt att få intryckt, trodde jag skulle lyfta från undersökningsbänken.
Nu jädrans ska jag springa agility!!!!! Hoppas jag.

Kram från Oss// Babbsan & Neddus.





Inga kommentarer: