tisdag 2 augusti 2011

Debuterat Ag III

Hejsan !
Ojsan vad klockan blev mycket nu igen !!!!
Fastnar på facebook hela tiden och jag har dessutom mumsat i mej hela påsen med bondbönor som jag skulle ha då jag bloggade. 

Nu får jag skärpa mej och skriva ner några rader på min blogg isf att knappa på FB.

I torsdags var Neddus till vet och fick sin årliga vacc. Han fick oxå sin chipp märkning då eftersom han har tatu i örat. Då är det bara ut och resa om vi får för oss det, både pass och chipp finns på plats nu ;)

Helgen har vi tillbringat i Dala - Floda på agilitytävling.



Jag är jättenöjd med helgen för vår del.
 Vi började lö med hopp II där disken kom ganska snabbt. Neddus var verkligen inte med mej.
Där låste han själv på hinder och gav blanka sjutton i mej. Jag kände att jag focuserade med det hjälpte in då han gick in i sitt eget race.

Senare på dagen var det dags att debutera i agility III. Nu var vi mer samspelta och vi fixade banan med 10 fel ( ingång slalom, nerfart balans )
Men vi tog oss runt och det behövde vi efter alla disklopp som har varit sista tiden.

Tillsammans med Bengtsson sov vi över i en bod för ett billigt tältplats pris.
Vi skrattade  och skämtade om vårat sovrum som var klubbens förråd då vi kom dit men............ det var guldvärt då vi kröp ner på våra lufmadrasser då kvällen blev rå.

Söndag och ny dag. Det visade sig att det skulle bli ännu en varm dag. Tur att Neddus älskar sin bur och verkligen kan koppla av i den. Vi fick flytta omkring den flertaliga ggr så att den hade skugga hela tiden.

Likt som igår så började vi med hopp II idag oxå. Banan började med fyra hinder på raksträcka. Lämnar Neddus för inkallning men den rackarn tjuvstartar innan jag har passerat långhoppet, ser honom i ögonvrån och håller  därmed på att missa hinner 4. Blir nog uppräddad av muren som skymmer domaren, men........ vi nollade detta lopp.


Agilityklassen blev lite för svår för Oss i dag men summan av kardemumman denna helg är iaf bara 2 disk ;)))
Nu kan man ju vara mer nöjd med ett disk lopp i bland men det känns skönt att fått gå runt 2 banor denna helg för vår del.

Slalom har det ju gått troll i för Oss men denna helg har 12 pinnar suttit.



Nu är det många ag tävlingar som är inbokade och jag börjar även på att titta ut ett datum för lydnaden.

Wheaten Kramar Från Oss // Babbsan & Neddus.





Inga kommentarer: