lördag 9 maj 2015

Nemas 21 mån idag!

 
Hejsan!
Det bidde inget foto, uppe på en liten sten, i en liten skog, med en liten rosett då vi senast tävlade rallylydnad, Nemas & Jag.
Tredje tävlingen på Nybörjarchansen i Söderhamn fick jag inte alls till det.
Vad gör jag då jag klivit in på banan och försöker att få kontakt med Nemas???? Han sitter fint vid min sida men tittar bort mot publik. Jo, jag pickar på honom för att få uppmärksamhet.
Vad händer då? Jo man blir DISKAD!!!!!!!
Nu har jag gjort bort mig med att klappa Neddus EFTER en bra runda och klappat Nemas INNAN start, men inne på banan. Nu är det SKÄRPNING!!!! Och naturligtvis så speglades resultatet på den dåliga starten. Vi gick iaf banan men tappade mycket på konsekrationen vid några skyltar. Vi fick behålla 66poäng och med domarens kommentar : Riktigt synd, tror du haft mindre fel om du inte missat i början.
Bara att ladda om och på´t igen vid ett annat tillfälle.

Idag har Nemas & Jag varit på inoff utsällning vid vackra Åby Gård.
 Det var ett bra sätt att fira Nemas 21 månaders dag på!


Han skötte sig bra i ringen, och stod stilla då domaren kände igenom honom.
Det är en stor vinst för Oss bara det :) 


Hp  BIR  BIG-4

Cara Chroi Norwegian Sun Of Nemas



Stolt kille!
Nästa äventyr vi ska ut på är det Neddus tur att hänga med på. Vi fick ju tänka och planera om våra tävlingar i rally pga att en arrangör ändrade sina klasser. Meningen var att både Neddus & Nemas skulle få två varsna starter den 16 maj. Men nu blev det inte så :(
Istället åker Jag & Neddus till Falu BK och kör 2X fortsättningsklass den 23 maj. Där hoppas jag på ett sista kvalificerat resultat i klassen för Neddus.
Jag ska INTE klappa hunden på banan :)

Kram från Oss// Babbsan - Neddus & Nemas.

Inga kommentarer: