måndag 26 augusti 2013

Nu är det toppen!!!!

Hejsan!
Shit va glad jag är, tralla,lalla,la !!!!
Jag vet att det kan gå bergodalbana med kortisonet men just nu är det toppen.
Idag precis en vecka sedan jag fick injektionen, funkar allt så bra. I torsdags hade Gävle BK inoff agility.
Egentligen så skulle jag väl inte ha sprungit två lopp så tidigt efter, men det gjorde jag. 
Helt fantastiskt underbar känsla, och att min hund gick så bra var bara en bonus.

Neddus suger in i slalom



Något laddad vovve för dagen och slalom satt som en smäck.
Vi nollade både hopp & agilityklass och fick kliva högt upp på pallen i båda klasserna.
 


Det går faktiskt inte att beskriva min känsla den kvällen, men största vinsten var att jag åter kan röra mig på banan.

I lördags var vi till Hofors BK och startade i en hopp 2.
Samma känsla och lika laddad vovve.


Knixig bana, men Neddus kämpar på han.

Bra sug på hinder som tas parallellt 
Nollade även denna dag på hinder och fick lite mums som pris med oss hem.

2:a plac
 
Söndagen återvände vi till Hofors BK för en start i hoppklass 2

Oj vilken utmanande bana vi fick idag. Disk på disk inne på banan, och även vi drog på oss en disk ;)
Vi fixade den svåra starten där många diskade ut sig men lite längre in på banan så vinklade jag mig tokigt och vips så blev det fel väg. Duktig hund som gjorde som jag visade, bara tokigt att jag gjorde fel.
Bra tryck under tassarna även i detta lopp som vi forsatte att köra efter disken. Då tog jag beslutet att nästa start så ska han få gå upp till klass 3.
Två av tre hopp-pinnarna har han fixat tillsammans med mina wheatenvänner ( A. Sterner och L.Borneland ) då jag inte kunnat springa. Ännu ett stort tack till er för all hjälp med Neddus.

På torsdag ska jag åter till min sjukgymnast för att återuppta min rehabträning. Och om tio veckor ska vi utvärdera om jag behöver fylla på med en inj kortison.
Hjälp mig nu att hålla tumme på att det inte behövs, och att denna härliga känsla får stanna kvar i mig.

Kram från Oss// Babbsan & Neddus.

 


1 kommentar:

Unknown sa...

Grattis!!! Vad skönt att se dig "komma tillbaka" och förstår hur kul Neddus måste ha nu när han springer med matte igen :)
Kram S & co