måndag 19 september 2011

En intensiv helg !

Hejsan !

I dag har jag haft en ledig dag i fån jobbet, skönt för nu har jag sovit ikapp några timmar.
Det har varit en rolig men intensiv hund helg som vi nyss avverkat.
Lördag började med att klockan skulle ringa 04.30, men redan då låg jag vaken.
Allt var förberett dagen innan så tidiga morgonen bestod i att packa ned i ryggan och rasta hundarna.
Klockan 05.20 stod Jag, Neddus och Hydro på parkeringen och inväntade Lena och Stina med jyckar .

Dagen färd mot Solna -Sundbybergs agility tävling. Det blev ingen hit för mej denna dag på banan med någon utav hundarna.
                     

Cefeús Boromir Of Gimli "Hydro"


Med Hyddan var jag för passiv med min handling och Neddus han for omkring på hoppbanan som en känguru som hoppar bangy jump.
 Ja det kändes faktiskt så med Neddus. Då disken hade kommit tänkte jag köra färdigt ändå men.......... han lyssnade nada på mej.

Vi hade iaf tur med vädret,( fast jädrans kallt på morgonen) och då klockan slog 11.00 drog vi upp kylväskorna och mumsande i oss med packad lunch.

Jag, Stina och Lena mumsar  ;=)


På denna agility tävling kom Britt med sin Mimmi och tittade, första riktiga tävling som hon såg tror jag.

 Lite tråkigt att inte Neddus & Jag lyckades i hopp loppet då vi verkligen kan prestera bättre. 
Ja det blev en lite annorlunda agility tävling för Oss för då blev det bestämt att det blir parning mellan Neddus och Mimmi i höst.

Mimmi & Neddus går som följa John
 


Neddus & Mimmi

Kommer att bli så spännande framöver.

Söndag var det utställning som stod först i agendan.
Skönt att det var på hemma plan denna gång. Riktig sovmorgon då vi inte behövde åka fören kl08.30 

Vi visste ingen ting om dagens domare: Richard Lopaschuk - Kanada.

Neddus fick Excellent med bra kritik men föll inte denna domare riktigt i smaken.
Snabba vändningar och vidare till Sandviken Bks agility tävling. Där hade jag ett hopp loppII med Neddus och ett agilty loppII med Hydro.

Det var Ninni L som var dagen domare och hon bjöd på roliga och utmanande banor.
Jag körde Hydro först, faan får man säga så här efteråt. Jag gjorde en plock vid ett hinder men är på tok för sen med på skicket så han springer förbi hindret. Loppet slutade med 10 hinder fel.

Hoppbanan var verkligen någonting att bita i. Det visade sig att det var en snabb bana, jag insåg att jag inte skulle hinna med ett byte som jag hade memorerat in vid banvandringen.

Med Stinas hjälp ändrade jag min strategi.

Här kommer vi från den långa tunneln och ska hoppa hinder från "fel håll"





Detta gick ju bra för Oss, för att sedan fortsätta ner i banan på hopp hinder.
Det var många hundar som diskade sig på detta hinder.
Neddus gich kanon i detta lopp, tyvärr så drog vi på oss en 5.a i slalom.

Vi vann klassen, det var bara två large hundar som klarade banan.

 
 
Jag är så jäkla nöjd med både Hydro & Neddus lopp denna dag. Fast det blev fel för båda hundarna så känns det nästa som det optimala. En härlig känsla att åka hem med från en tävling.

Ja det var denna helg. Nu har jag bara 4 agility III starter inplanerade med Neddus sedan är det slut på tävlings säsongen i agility.

Wheaten Kramar från Oss // Babbsan & Neddus.






4 kommentarer:

Britt Moberg sa...

Det var så intressant att se hur en agilitytävling gick till .
Fattar inte bara hur ni och hundarna kan komma ihåg hur ni ska springa?!
Neddus var en riktigt stilig kille och såå trevlig!
Ska bli roligt att förhoppningsvis få valpar efter honom och min Mimmi.
Tror att det blir en riktigt bra kombination!
Vi ses snart !!
Kramar ifrån Britt och Mimmi ( Rollick's Apocalypse)
<3

Malin sa...

Kul med små Neddusar så småningom :-) Jag brukar få höra att jag har för mycket aktiviteter för mig med hund, nu kan jag hänvisa till att det finns fler än jag... toppen! Kul att ses i helgen!

/ Malin

Elin sa...

Gud va kul med valpar! Lycka till!

Tes sa...

Herregud så duktiga ni är!!!! Snyggt jobbat av er! Så himla kul med små valpar. Hoppas vi kan få följa dem här eller på annat vis när de kommer tillvärlden! Knäpp domare den där kanadensaren som inte gillade snygge Neddus fullt ut! :-)Han är ju en riktig liten snygging!