torsdag 25 augusti 2011

UPPDATERAT

Hejsan !
Ja då har jag hunnit med att jobba drygt 14 dagar efter semestern.
Usch att hösten kom så snabbt. Det är riktigt mörkt ute på kvällarna då jag ska cykla hem från jobbet, och jag som är så kinkig då det är mörkt.
Idag ledig dag från jobbet och hade räknat med att sova riktigt länge. Klockan 06.30 låg jag klarvaken i sängen och tittade i taket ;=)

Ingen idé att ligga kvar, hoppade upp och laddade/ startade en maskin tvätt.
En prommis med Neddus och regnet började ösa ner innan vi hann hem.
Härligt att vara ledig iaf.
 Sedan sista bloggandet så har jag hunnit varit med en hel del igen.
 Vi har varit på bröllop. Min yngsta syster dotter Emma Kreft gifte sig med Daniel Heldt.

EMMA & DANIEL
 Och här blir lilla Emma, Emma Kreft Heldt.

 ************
 Vi har börjat kursandet i fortsatt tävlings agility för Bjarne.

 Vi har tävlat DM agility i Bollnäs där Neddus hade marshmallows i öronen, och då blev det två fet disk.

Men jag körde Hydro i ett nollat lopp och ett med 5 fel. Tummen upp för oss ;)

************

 TV 3 har  startat nya programmet True Talant.
Där är min andra systerdotter Sara Kreft med och hon har klarat sig kvar i tävlingen så här långt.
Det är ju så spännande hur lång detta ska räcka.

************

Jag gjorde en beställning av Neddus från Åsa Cederberg  http://www.magasinetskeramik.se  i Funäsdalen i somras.

Åhhh jag blev ännu mer  förälskad av hennes konst då jag fick dessa på posten i förrgår.


************

Nu har jag bestämt mig för att gå ut på planen och köra lydnadsklass II med Neddus.
Jag har skickat iväg anmälan idag så nu jädrans måste träning av  olika moment ske varje dag.

Och vips så blev det ju skitbra väder för Oss.
Finns det bättre väder en regn att träna lydnad i ? Här gäller det att få en positiv hund till att utföra de olika momenten, även då det inte är solsken ute.

Nu får jag sluta för denna gång.
Dags att dra på sig kläder och träna på fjärren i blött gräs.



Wheaten Kramar Från Oss // Babbsan & Neddus.















1 kommentar:

Christina sa...

Heja Babbsan! Klart ni ska tävla i lydnads 2:an. Det kommer att gå som smort. Se bara till att plocka ur marshmallowsen ur Neddus öron innan ni startar. Ha det bra!