onsdag 20 juli 2011

Marknad

Hejsan !
 Igår gick vi den inplanerade motionsbingon här i Tänndalen. 



Någon vinst blev det tyvärr inte, hade väl ej räknat med det heller :((((  De ända som blev rikare var "svena" som bet oss.


Men tidigare på dagen var vi på nya äventyr. Här har vi stannat till vid ett fint rastställe.



Vi åkte ner till Svansjöliftarna och tittade på backarna som vi har åkt utför för många år sedan.

Idag tycker jag att backarna ser säkrare ut utan snö. Jag föredrar sommartiden här uppe.







En skoter stog kvar i backen, men Neddus fick ej igång den ;=)))




Idag har vi varit på marknad nere i Funäsdalen

Kolla stugan på toppen


Det går linbana dit upp men...........Thomas hade ingen lust att åka linbana  (tordes inte) så det fick bli platta marken.
Tur jag har någon att skylla över på , fniss, fniss.



I ett av stånden hittade jag fårskinns fällar.
 Så här står jag inför det svåra valet då det finns fler än två.



Efter mycket vändande hit och dit så bestämde jag mej för denna




Idag har vi haft fint väder och det blev ganska varmt på marknaden. Neddus fick ta sig ett dopp innan vi skulle ratta hem bilen uppför backarna igen.




Här en bild på dagens " måste / vill ha" marknadsköp




Rump Nisse som jag inhandlade i måndags kände sig lite ensam.
Jag fixade att en kompis fick följa med Oss hem, så nu blir han aldrig ensam igen.



Rump Nisse Kramar Från Oss/ Fam Risberg.



4 kommentarer:

Emelie sa...

Mysigt ni verkar ha det! Hydro skulle försvinna på den där fällen :P

Diva´s svartvita kennel sa...

Ni ser ut att ha det riktigt bra. Här hemma hardet börjat sina på hundar i flocken;-) Två valpar har flyttat nu:-( Tomt blir det trots att jag har 8 vovvar kvar.
Nu ska jag jobba i helgen o är ledig i tre veckor till efter det ;-)
Kram Sussi o vavvorna

Babbsan svarar: sa...

Jaadu Emelie,Hyddan skulle säkert försvinna i fällen.
Jag skojade och sa att den ser faktiskt ut som en stor Hydro ;=))))

Elin sa...

Tack för grattiset, och ha en fortsatt skön sommar:)