måndag 6 juni 2011

Nu var det mycket!

Hejsan !
Det skulle gå att uppfinna fler dagar i veckan.
 Jag känner att jag inte riktigt hinner med allt som jag vill göra nu.
Varje gång jag bloggar så är det en vecka tillbaka jag skriver om, men jag pliggar ner det ändå ;)

Sist vi var på lydnaden så började vi träna tasstarget, som kommer att läggas i rutan så småning om.
Vi fick backa på detta moment då Neddus gärna krafsar/ apporterar target föremålet.

Nu i veckan har vi tränat flitigt på detta och han kan nu frysa tiden på targeten.
Här springer Neddus ut på en cement target.




Duktig hund


I morgon ska vi visa våra färdigheter för Anna då det är ett nytt kurstillfälle.

Onsdagen vigdes åt en härlig återupplevele. Vi var några stycken från mitt jobb som var och red islänningar.
Jag har ridit mycket i mina dagar men det var säkert 10 år sedan, och en islänning har jag aldrig tidigare suttit på.
Jag kravlade mej upp på hästryggen men fy tusan hur det kändes då jag satt där ;))))
Trodde jag  gått ner i spagat.
Det släppte nästan direkt men mycket märkligt att en sådan liten häst gav den känslan.
Under bart då vi började röra oss, och det är ju som om att det sitter i ryggmärgen, kändes som igår.




Det var kul och en ny ridtid är bokad men på ett annat ställe och då ska Emelie oxå följa med.

Kristi himmelsfärds dag var vi till Dala Floda och tävlade agility.
Neddus brukar fara iväg i första loppet men nu jäklar hade jag bestämt mig att vara fokuserad.
Jag hade inte läst av banan med en fälla då vi skulle in i slalom.
Neddus gjorde rätt som hoppade hinder då jag står vinklad mot det, och vips så kom disken.

Här flyger Neddus över ett hinder i banan


Agility loppet började så jäkla bra men här hade jag känt av mitt jädrans knä under banvandringen.
Då vi kom ut ur tunneln och skulle in i slalom vred jag till knät ordentligt och tappade både fart och focus och en disk kom straxt efteråt.


Det var bra tryck i Neddus i båda loppen och han lyssnade på mej. Och en klockren slalom i ag klassen.
Vi träffade oxå på en ny bekanskap Malin Johansson http://www.wheats.se/
Det var skoj att få ett ansikte på henne då vi pratat via FB och blogg.

Lördag hade jag delad tur på jobbet men vi hann med en hel del där oxå.
Det var loppis i byn där syrran bor så vi åkte dit på mina lediga timmar. Jag fyndade bl.a en gammal trä sockerlåda som jag ska ha som blomlåda.
Det var väldigt varm på dagen och vi passade på att gå ner till havsvattnet så hundarna fick bada.

Göta gick i en gång sedan tyckte hon att det fick räcka för denna gång.
Neddus han simmade och njöt i vattnet, han ville inte komma upp då det var dags att gå tillbaka till loppis.



Söndagen var jag ledig igen ( bytt tur ) och nu var det agility kurs för Ulrika http://www.qilox.se/
Hon drillade oss mellan kl 10.00-16.00. Det var en kanon dag tillsammans med klubb kamraterna.

Nu gäller det att våga handla på tävling oxå.

I dag har vi varit på Gävle BKs inoff utställning. Jag som fegar att visa min hund skulle nu få sköta allt själv.
Neddus blev BIR han var ensam i rasen, BIG 2, slagen av en liten terrier som inte ens travade i ringen.


Jag vet iaf att jag har den bästa vovven med mig hem. Annika Sterner kom upp till klubben och jag fick godkänt av henne.
Nu var det mycket denna gång ;)

Kram Från Oss // Babbsan & Neddus.











1 kommentar:

Malin sa...

Jättekul att träffas på riktigt, måste bli fler gånger. Fina bilder! / Malin